Теги:

Автор Тема: Сообщения не отображаются.  (Прочитано 16189 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Через несколько минут игры перестают отображаться сообщения.Я не знаю, кто был ранен в бою, что случилось на глобальной карте и т.п.Что делать?

0
Ответ #1 : 25 Февраля, 2012, 18:05
Если сообщения перестали отображаться, значит у вас проблема со скриптами и они спамят в лог. Смотрим rgl_log.txt
И помните: "Хватит набивать посты" (NightHawkreal)

0
Ответ #2 : 17 Апреля, 2012, 00:25
Тоже самое, перестают выводиться сообщения. В rgl_log.txt пару сотен строк с ошибками типа этой
SCRIPT ERROR ON OPCODE 921: Invalid Overlay ID: 474; LINE NO: 53:
 At script: update_agent_hp_bar. At script: update_agent_hp_bar. At script: update_agent_hp_bar. SCRIPT ERROR ON OPCODE 922: Invalid Overlay ID: 474; LINE NO: 161:

Мод стоит Native Mod Compilation. Есть какой-то не очень трудный способ это поправить? Бог бы с ними с этими хп барами, они мне 300 лет не нужны. Просто, чтобы сообщения выводились.

0
Ответ #3 : 17 Апреля, 2012, 14:57
kerberos, удалить мод, начать игру заново.
И помните: "Хватит набивать посты" (NightHawkreal)

0
Ответ #4 : 18 Апреля, 2012, 00:00
спасибо 8-)

0
Ответ #5 : 18 Апреля, 2012, 15:38
А какого-нибудь другого способа решить данную проблему нет?

0
Ответ #6 : 23 Апреля, 2012, 19:20
А какого-нибудь другого способа решить данную проблему нет?

видимо нет, на форуме тейлворда тоже висит такая тема еще с 2010, периодически поднимается. Решения нет.
http://forums.taleworlds.com/index.php?topic=112117.0

0
Ответ #7 : 05 Февраля, 2019, 01:00
Решение проблемы на примере Native Mod Compilation: (источник https://forums.taleworlds.com/index.php?topic=126993.1035)

Here's how to fix the crashing log error: (thanks to DanAntares for figuring it out)

Download the mod1.
Extract the directory "NMC Full 1.0 source" somewhere.  The desktop is what I recommend.  This is your source directory.
In the now-extracted directory, find the file "module_scripts.py"
In module_scripts.py, find "("update_agent_hp_bar",".  It should be on or around line 56875.
For that line, and every line after it until you find a line that says "]),", add a "#" to the beginning of the line.  You should be adding a "#" to lines 56875 through 57061.
Save and close the file.
Find and open the file module_info.py.
Find the line that says "export_dir = "C:/Spiele/Mount&Blade Warband/Modules/Native Mod Compilation - Full 1.0/""
Change the path to somewhere that exists on your computer and that you can easily navigate to.  I recommend creating a subfolder in the directory you copied the source files to and using that.  This is your output directory.
Save and close the file.
Find and run the file "build_module.bat".2
There will probably be some errors popping up talking about "update_agent_hp_bar".  As far as I can tell, these may be safely ignored.
Once the script is finished, navigate to the directory you put into module_info.py.
Copy and paste all of the files in this directory to your Mount & Blade: Warband's Native Mod Compilation - Full 1.0 directory.3  Allow all files to be overwritten.
You may now delete the source and output directories.
Enjoy your game log not crashing!

Footnotes:
1: This would be a link, but I haven't been active on the forum long enough.
2: This requires you to have Python installed on your computer.  If you do not, you will get an error like "'python' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file."  You can install it from python's website, which I can't link to.
3: Steam users will find this at C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\mountblade warband\Modules\Native Mod Compilation - Full 1.0
« Последнее редактирование: 05 Февраля, 2019, 01:10 от mast66 »

Теги: