(http://media.moddb.com/images/members/2/1335/1334591/raw_cookers_log.png)
Автор: gokiller
Под версию: Warband 1.153
Официальный раздел на taleworlds (http://forums.taleworlds.com/index.php?board=307.0)
Обращение авторов:
Приветствуем Вас, дорогое комьюнити!
Прежде всего, Вы, должно быть, думаете: "Да неужели, еще один мультиплеерный мод на римскую тематику?!". Крыть нечем. Но мы, как команда разработчиков, постараемся сделать так, чтобы в него было интересно и весело играть. Мы стараемся изо всех сил и делаем, что можем. Главное для нас - совершенствование навыков на примере данного проекта. Нам известно, что есть другие моды по римской эпохе. Эти два мода - Mount&Gladius и Imperator (работа над которым, к огромному сожалению, была прекращена). И если Вы предпочтете эти моды нашему, то это Ваш выбор. Но, пожалуйста, воздержитесь от постинга сообщений вроде "что за лажа!!!", поскольку мы делаем все, что в наших силах и учимся на своих ошибках.
Итак, Вы готовы сыграть в очередной мод по римской эпохе? Хотите узнать больше? Тогда вперед!
Особенности:
- 8 исторических фракций: римляне, галы, греческие полисы, македонцы, самниты, греческие колонии в южной Италии, греческие колонии в сицилии, Эпирус
- множество новых карт, в том числе германская деревня, римское укрепление, дозорная башня и многие другие
- огромное количество всевозможных предметов экипировки
- различные дополнительные настройки для сражений
- новая анимация и флаги для игроков
- различные ездовые животные
Ссылки на скачивание:
Страница загрузки у нас на сайте (http://rusmnb.ru/index.php?action=dldir;sa=details;lid=198)
Старые версии
Версия 1.1
Mediafire - http://www.mediafire.com/?zhyrrnguzbsx4ms (http://www.mediafire.com/?zhyrrnguzbsx4ms)
Версия 2.33:
<<< # Multiplayer
# Class Changes
- Two new classes for Celts, Rix (king) and Ariomaros (great noble)
- Bannerman class for Samnium
- Equipments and some stats revised
# Scene changes
- Two new scenes, Phocian Walls and Gallic Mounds
# Animation/mechanics Changes
- Animations no longer prevent movement (E.g. playing the carnyx, warcrying...)
- Testudo animation should be functional to a certain extent due to game limitations.
# Misc
- Helmet. Too many helmets(over 70 with variations).
- Lots of new equipment
- New/edited banners
- Removed bugs
- Added bugs
# Singleplayer
- Changed some scenes
- New locations and completely changed Celtic parties locations on the map
- Complete overhaul of troops (equipment, upgrades and stats)
- Foraging skill by Jrider
- Siege camps by Lav
- Slight fixes to starting options (text mostly)
- Fixed unique armies and garrissons
- Local troops (Syracuse only for now)
Ну, раз уж на то пошло, вот и список изменений в новой версии
Rome at War 2.4 Changelog
# Multiplayer
New Factions:
- Megálê Hellás (Greek colonies of south Italy)
- Basileion Syrakosion (Greek colonies of Sicily)
- Epeiros (Epirus, between Illyria and Greece)
Animation/mechanics Changes:
- Some idle and death animations added (death animations made by psyphoon)
- Added some taunt animations
- Fixed spear droping when shield sheated or broken
Scene changes:
Most of ze scenes have been reworked and a couple of new scenes added
# Singleplayer
- Complete overhaul of troops
- Dozens of new units
- A good amount of locations have been added
- Some changes to starting options (text and equipment changed)
- New recruitment system, villages have pool of troops and you choose whom to hire, there are regional troops aswell as some troops unlockable when conquering regions (ze mechanics for ze latest are still limited, only Rome unlocks legions when conquering territory)
- Dozens of small fixes and tweaks
- Reworked appearance of most Npcs (There should be no more peasants with medieval dresses)
- New scenes
- Custom compositions for lord armies
- Samnite faction translated to Oscan, now renamed to Safinim
- Some new map icons
- Some bugs removed
# Misc
- Dozens of new items ranging from horses to shields, armors, weapons, etc... All factions received something
- New headgear/hair for character creation
- Some bugs added