Голосование

Кто круче?














Оформление



Пользователей
  • Всего: 28893
  • Последний: bibdog
Сейчас на форуме
Пользователи: 0
Гостей: 401
Всего: 401

Просмотр сообщений

В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.


Сообщения - gsanders

Страницы: [1] 2
1
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.78
« : 01 Апреля, 2016, 19:59 »
https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgERFRkaDFweTRwNFE/view?usp=sharing
   pbod.brf

 put in  Resource  folder under Perisno

3
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 15 Ноября, 2015, 20:40 »
Значит среди пехоты нет никого сильнее 230?Жаль. Я хотя бы 300-ников хотел


  .77 can set +50% weapon skills at start of game, allows some troops skill 500. 
  .77 is at   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEdmRHSkFqMVV6Szg/view?usp=sharing

  or wait a month for Michadr to approve it for Moddb; I don't care which but don't cry to me about something I fixed last month if you won't use the fix I give.

  - GS

 I wrote .76; I wrote .77.  I wrote Perisno .71, 72, and the code for .74.  I don't just screw with Morgh's - I WRITE.

4
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 14 Ноября, 2015, 13:17 »
У меня в игре , почему то  в бою и вообще на карте , нет сообщений слева которые идут ( урон, опыт и все такое ) . Как исправить ? В настройках галочки стоят

 upgrade to Warband 1.168   not possible  1.158-
  this is the problem

5
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 13 Ноября, 2015, 22:26 »
Patch Test E:
  scene fix for {Refugio, Silk Throat, Qaletaqa, Turquoise Vale}, 3 villages and all missing tavern bar tenders.
  Cretas is the only town with scene issues now.  NOT save game compatible, but now 31 of 32 cities can have sieges, talk to guild master, walk around correctly.  All 147 villages have scenes so can be raided/visit elder. 
   Less messages about other factions making troops.

   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgENjNSOFAwVWxHWVE/view?usp=sharing
   
   Happy Friday 13th.

   - GS
   
 

6
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 11 Ноября, 2015, 18:48 »
Уважаемые, а откуда можно скачать версию 0.76/0.77 ? И, желательно, руссификатор сверху

Dark_Soul порекомендую потестировать Фосфор Patch TEST D http://rusmnb.ru/index.php?topic=20089.msg7434096#msg7434096.


  1) нужно   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEcm5uOVM5eW1ZNDA/view?usp=sharing       

      и след   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEMmVXQ01oaVlBQ2s/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgENjNSOFAwVWxHWVE/view?usp=sharing      Test E
 так как это есть  "альфа" Перисно 0.8
-----

  Перисно .77 01   Англииски   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEenF3VFRWUmZYelU/view?usp=sharing

   - ГС

7
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 10 Ноября, 2015, 10:43 »
gsanders "V21 можно получить сейчас только по приглашению https://forums.taleworlds.com/index.php/topic,339832.msg8078370.html#msg8078370. Открытые наработки для общественности можно найти по адресу https://drive.google.com/folderview?id=0B4sh7GRykLgEZjNjMTN2SnU2emM&usp=sharing "

Украинизация Phosphor v21 r5 Test С https://yadi.sk/d/9nSV-r9Tem3sG
Сжатые текстуры Phosphor v21 r5 Test С https://yadi.sk/d/t1wmD0bKkLpCM




   Not finished
       pervo, ustanov:   https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEcm5uOVM5eW1ZNDA/view?usp=sharing
       
       Patch "TEST D"  - na ve4erom sevodnya

   - GS

       
      Patch TEST D
    https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEMmVXQ01oaVlBQ2s/view?usp=sharing

   totally incompatible with Test C, but does address many of the things seen with C
      scenes are a little raw and the text seems to have extra   ,,,,,,   commas  for padded spaces.
   
   Sea trading may actually work; land caravans are working well.
   It writes a few too many messages about what spawned where because that was useful recently, but I'll strip that next revision.

  - GS


 

Добавлено: 10 Ноября, 2015, 22:55

  Phosphor needs 10-15 days to be clean enough for "public".  I made it available for Russian/Ukrainian speakers simply as a favor.  I consider the Slavic peoples a little more serious gamers and maybe they can find something in this very poor condition worth a few minutes.  Also I think it needs extra time for translations.   In my opinion, 5 Slavs are worth 10 English speakers, and complain somewhat less...

  Hopefully next revision will be clean.  This is  ... very rough.   Age: about 15 minutes...  Even beer takes some weeks ;)

  - GS


8
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 07 Ноября, 2015, 11:52 »
Я правильно понимаю, что версия 0.76 + (0.8) будут идти только на версию 1.168( или какая там последняя)
у меня сейчас стоит 1.158 на нее и 0.8 не пойдет, да?

da   tolko 1.161+

9
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 16 Октября, 2015, 05:45 »
Объясните почему в описание навыка "Захват пленных" написано, что каждое очко увеличивает предел на +5, а на самом деле +2? Вложено 4 очка, а пленных могу лишь 10шт. таскать, это же печалька!!!
 Или есть какой фактор до которого я не додумался? И есть ли еще не работающие или не совсем правильно работающие навыки?
 Perisno v0.76

  Native is +5 per point.  Perisno / Phosphor is a function where number of troops in your party is a limiter at first.  As your party size grows prisoner skill grows quickly; at first it is limited.  The curve is not linear, unlike native.

10
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 27 Сентября, 2015, 18:52 »
Добрый день всему честному форуму.
Поставил патч 0.76 на0.75 версию. Есть вопрос - у всех кучи сообщений об ошибках вылезают? Или один я такой счастливчик.

  upgrade to Warband 1.168.  Perisno 76 will NOT run on 1.158-
  these endless red message from get weight of item call invented for Warband 1.161-1.168


11
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 16 Сентября, 2015, 09:31 »

 @Leonion

Извенийте, вие така правилно.  я не долже пишют така писмо.

  It was in bad spirit of sports to write against you and make personal what is after all correct critique of Perisno / Phosphor's many failings.
Better to hear "the emporer has no clothes" in the first days than to discover it 9 months later.

  If you do write code later I will be happy to assist it.  For now, I will have some other focus and perhaps at a later time there will not be a need to go back
to Perisno 0.6 if the entire paradigm is changed for how the battle is won or lost.  To me Perisno has much art but has always been less important than changing the
focus of Warband on slavery and murder simply because those are the easiest to code in a 'history' simulator.  Not trade, not economy with building items, not spirit of the people (what Russian forgets the Pravoslavniy Dux infused through all the Holy Slav people?)  Nothing and nowhere are found the elements that are just as important as armor, or strelki, or even fear.  How do you think Russia won the Great Patriotic war?  Simply by production?  That helped, certainly.  But it was by something from the spirit that history changed, to save Europe from itself.  This at least 40 million war dead can give testimony.  I hope sometime my code finds part of THAT layer to write and not only the German style of bullets and artillery.  There is a shadow layer on history, that most people do not see.  This is a layer worth coding.

    But yes Perisno and worse Phosphor don't have balance, is not very good game from some perspective, and is worth exactly what it costs - Nothing.
  That too will pass.

  - GS

12
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 15 Сентября, 2015, 16:31 »
 First, apology for use of English.  I have this handicap - I was born in USA and did not escape for 42 years.  Now I live in exile in Bulgaria, the land of anarchy and low rent.

Le onion:
   You can write all those changes any time you have the ability to write the code.  Ask Michadr to join and show a sample of your skills.
 
    The list you said of what Michadr said he wanted last year, at release of 0.7, and what I've written and GIVEN to Perisno since that list was made (I joined last November) - are two different things.  I agree.  I write what _I_ feel like writing, not what Michadr feels like writing.  He is welcome to write for his own game, any time he wishes.  I cleaned up some mess at Perisno .71, after Robin told me "it was ready to publish, all serious bugs closed".  It was worms.

  I wrote .72, with no help from Michadr.  I in fact didn't get more than a message by phone from Micahdr -- I thought he was in jail or lunatic home.  It turns out he was at religious commune, with internet forbidden, like with Orthodox Monks.  I respect that; its cool.  But it doesn't get code written.   Formations _I_ removed because formations module from Motomaru has a F1 key used two ways - short tap < 0.25 seconds is "start of formation movement command" and waits for second Function key, but hold the key too long and it becomes "move last unit type to position at mouse and order them to HOLD there (no attacks just stand stupid).  This was too much.

   I went on strike and made Silber do .73 just because there were 16 "devs" for Perisno, and I wanted even ONE to match me or shut up.  Nobody tells me what to write if I am working for free.  The place has bloody bandages and 100 bleeding bugs; I offered to help nurse, not be the only writer.  I can only writer for myself.  Silber made huge balance system, some of which was fair and some of which I didn't like.  But since I wasn't offering to do it its better than nothing.  I was happy he tried to code.

   Perisno .74 was pretty hurting so I added some code.  Not very much.

   Perisno .75 was made by Zephilinox.  He did clean work, although I personally think he gave too much free stuff in rents.
Sorting was interesting but it blocks troop upgrades, so good for enemy parties / bad for players.

    I put Perisno 74 as I last touched it together with Rigale 12.1 (which is really Rigale v11 as given to me only from Cernunos, then changed to become the v12.1 I released source code as OSP in his honor).  This became Phosphor, which I agree is not really smooth enough for your clean bottom.  Fine.  It DOES suck.  But showe me what you wrote that was better?

   PoP?  Give me the source code and in 30 days I will show you something better.  No source code?  Then what do you expect me to do?  I have to modify, step by step, starting with what I have.  If I have to write new code, I'll put it where _I_ need it, not where You want it, or the dog wants it, or even someone's baby wants it.  I want the layers needed for religion, so I can remove the need for slavery.  I want a hard mode so hard you FAIL if even one soldier dies by your side's hand.  Now THAT would be "hard".  PoP is great.  Its also unsupported.  Well, fans support it.  But the original coders couldn't care less.  They graduated high school etc and are doing something that hopefully pays better than PoP did.  Where are they now?

   Sorry to make this personal, but its my code and my decisions you hate.  When you hate Perisno not .7 but just the last 9 months, the only code that wasn't put there by me was Silber's balance, one fix by Konyk / Polovec on this forum, and the entire .75 by Zeph (who also did the battle mini map and deathcam earlier in Perisno .6).   I ALSO thought Perisno .6 was better than .7    But of the two of us -- which one tried to do ANYTHING to help?  You or me?  All right, I agree my work sucks.  Please post your code and I'll use it instead.

  - GS

13
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.76
« : 14 Сентября, 2015, 17:25 »
Перисно убрали из Стима, может 0.76 выпустят?
Я тут, честно говоря, не понимаю. 0.76 Висит с начала 2014 года, а стримят пре-релиз этого же патча месяц как, последняя серия вышла вчера.
Единственная релизнутая версия - это 0.75?

  Steam is waiting 1 week by my request. 
  I want to be clear of micro-patch fixes before steam gets Perisno .76

  I expect a tiny patch tonight for rent in Perisno .76; any other issues from Moddb build I want clean BEFORE release to steam.
I could show you the difference between Perisno in November 2014 (when I joined Perisno) and today, if you think there is no result from 9 months.
You really do not remember how was Perisno 0.7; it was pure fertilizer.  Now it only smells until the first cigarette (except I cannot smoke now - my throat is destroyed).

   - GS

14
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 14 Сентября, 2015, 17:18 »

15
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 10 Сентября, 2015, 22:06 »
Здравствуйте. В моде присутствует возможность создать свое поселение (v20r4), как это сделать, а то не совсем получается? Создается на карте "возможное поселение" и еще 3 каких то объекта возле него, но дальше ничего не происходит с ними...можно только говорить с ними как с советниками, или просто вылетает при входе в "возможное поселение".

  etot ne teper robotet, shto  "settlements". 
  Ya prosto ne rabotaet dolgo na "settlements". Eto ot Rigale 11 ot 1.2015, I ya  deloatet drug sled 2.2015

  Prosto tak...

  - GS


 

Добавлено: 10 Сентября, 2015, 22:13

...
В последней версии Фосфора много реализовано из изначально намеченного? Или все еще много нерабочих "огрызков"? Есть смысл качать?
___________________________

  Bolshoiyu novie Phosphor v21 r0 sledushen nedelyle -- maximalno do 18.09.2015
    a kak budet nai kraine delo s Fosphora?  Sled novom Godina? Sled novom zhivot? Ne znam... teper I v budets ya rabotam v eto.

    A novie versia .... :teper"

    - GS


16
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 17 Августа, 2015, 18:33 »
Phosphor v20 r6
  нужен Warband v1.161-1.168, на 1.158 работать не будет

    FULL download  (1.05 GB)
  https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgESWdpeVVGOU5nYTg/view?usp=sharing

   Патч на любую версию Phosphor v20 (исключительно, Perisno в этот раз не подойдет)    2.4 MB
  https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEYjJHbzcycUVuN3c/view?usp=sharing

17
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 09 Августа, 2015, 22:54 »
gsanders Вами восхищаюсь, или как пишут на "russian slang" "респект и уважуха"
Вы добавляете в мод интересные  наработки, в целом делаете из мода "конфетку", быстрее чем получается переводить.


   смотрий в листь кредити што есть   KonykSoldatyk   

   - ГС
 

18
Perisno / Re: [WB]Phosphor
« : 09 Августа, 2015, 12:34 »
Phosphor v20 r5 "тестовая" выпущена  с известными ограничениями
   исправлены сообщения всплывающие в игре и сражении
   некоторые незначительные исправления
   внесены коррективы в "благодарности" и "помощь"
   усовершенствован софт с  Silverstag отключен (выключен) по умолчанию

    KAOS political kit 1.5 частично внедрено
 
    Восстание и становления королевства бунтовщиков не реализовано из-за ошибки, что возникает из-за  большого количества фракций
       изменении титулов не работает, отключено
       "васал" дается на выбор только феоды Тольрании
       Король/Королева, Принц/Принцеса опции работают правильно
       в другом случае нет большой разницы

    "сохраненки" Phosphor v20 r4 не совместимы
   следующее обновление, вероятно через 2 недель, но возможно и раньше (сопротивляемость волшебству (волшебное противодействие ),  полоса выносливости, возможно первая магия)

 patch v20 r5 "tester" ставиться на 20 r3/r4
  Phosphor_v20_r5_tester_patch_from_r4_or_r3

   - GS

19
Perisno / Re: [WB]Phospor
« : 02 Августа, 2015, 13:23 »
Phosphor v20 r4   - первый "играбельный" Phosphor, а не техническая проверка (тестовка).
   patch v20 r3 -> v20 r4    2.4 MB
    https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgENVFXY3R4Z2c3Z28/view?usp=sharing

    Full v20 r4    1.05 GB
     https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEZllHaUVWbVRhQnc/view?usp=sharing

 - GS


20
Perisno / Re: [WB]Phospor
« : 27 Мая, 2015, 07:23 »
try Google Chrome to download large files from google disk.
Or download  Perisno .75 from Moddb   then download from google disk   7 MB file "patch" v19

  I will have save-game compatible  v19 r2 today/tomorrow. 

 - GS

21
Perisno / Re: [WB]Phospor
« : 22 Мая, 2015, 17:21 »
FULL v19 (not patch): 
 

      status: tested v18.2, did not test yet v19
     
    FULL v19 on top of official Perisno v75 (Michadr tonight's release)
    https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEbmRfbEJxMHRxNTA/view?usp=sharing

    Patch v18.2
    https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgENEhGOXgtSE9hMHc/view?usp=sharing

   I have adjusted save games at the shared folder, for your info
    https://drive.google.com/folderview?id=0B4sh7GRykLgEfjRseHJ1UlFFQnVrSUthTmRRVFYzNkRuNzY4Zko0TGJZMWRkemNWU21ETUk&usp=sharing

22
Perisno / Re: [WB]Phospor
« : 20 Мая, 2015, 19:34 »
patch v17
 https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEUXEwMnA4aHFaZ3M/view?usp=sharing

 

  I will focus on making stable next and not break save games for this week.

  - GS

23
Perisno / Re: [WB]Phospor
« : 16 Мая, 2015, 20:58 »
Добрый день, есть такой вопрос: стоит уже дорабатывать перевод на русский, или подождать чуток, больно много патчей что то.
   Просто нет времени следить за всей веткой.

   patch v16 is first stable build, from testing. 
    soon will be test with Perisno .8 but needed to find most stable point of Rigale + Perisno.  I think you'll like v16.  Sorry so many builds looking to find things to fix.
I will remove about 800 items soon and add some new things but not until Rigale is at least 98% stable.  It's close now...

  Sorry again for English reply.

  - GS


25
Perisno / Re: [WB] Perisno 0.74
« : 12 Мая, 2015, 13:27 »
Гайд по созданию персонажа (к вер. 0.74)


обновление для Перисно 744/75 и фосфор в. 14+
   
https://drive.google.com/file/d/0B4sh7GRykLgEdnhaZ3lTbDFQUXc/view?usp=sharing

Страницы: [1] 2
СиЧЪ Total War СиЧЪ Total War
Сайт "Всадники Кальрадии" не является СМИ. Администрация не несет ответственность за высказывания и публикацию каких-либо материалов, сделанные любыми пользователями форума, в том числе посредством личных и публичных сообщений. Материалы, размещенные на ресурсе третьими лицами, могут содержать информацию, не предназначенную для лиц, не достигнувших совершеннолетия. При обнаружении на ресурсе материалов, нарушающих законодательство Российской Федерации, необходимо обращаться к администрации.
Сайт работает на быстром VPS/VDS хостинге от FASTVPS


Powered by SMF 2.0 | SMF © Simple Machines LLC