tem storage scene props like chests and carts can now be used to transfer weapons and armor to and from your character.
Some more cart types: basket, box, and horse pack.
Item chests can be associated with a castle and locked like the money chests; and can be relocked by a faction key holder by "click using".
The saving of player stats now uses a new module system trigger that should help servers to perform better, but may still have bugs.
It is now possible to adjust the time before dropped items will be removed: needs to be set in module.ini and the server configuration.
Resource gathering and structure repairing scripts now use a new module system feature, which requires warband 1.143.
The item removal scripts (for when selling, repairing, or crafting) use a new module system feature which changes the behavior slightly.
The processing requirements for iron and wood have been lowered, meaning that craftsmen can smelt iron and serfs can shape wood.
The skill requirements for crafting weapons have been adjusted so craftsmen can make simple weapons but engineers are needed for better ones.
The cost of iron ore has been halved, along with the number of bars yielded, from four to two iron bars. The iron bars all have the same prices.
Another version of iron mine yielding small iron ore, which are processed into two short iron bars.
The prices and stats of various weapons have been adjusted slightly - mainly making one handed swords more expensive.
The feature to toggle name labels (default control "c") has been replaced with an "action" menu, to select various actions.
Head and hand armor can now be toggled (as if put in a pocket), body and foot armor can be discarded.
It is now possible to loot armor from corpses for approximately 30 seconds after their death. Armor can not be visibly taken from the body.
The loot money bag doesn't contain a percentage of the dead character's armor value any more.
The player targeting feature does not reset when the character dies, and can be used to select the target for admin chat or armor looting.
Fix the chat overlay to show the last 11 lines of local chat, not scrollable.
The names in the player list are now smaller, highlighted with and sorted by faction color.
Horses attached to a cart should stop running away every minute or so, and will never be removed by the clean up script.
Only one horse can be bought or money bag dropped every 5 seconds; this attempts to make overloading the server more difficult.
Admins can immediately remove all stray horses: any that their last rider is not nearby and are not attached to a cart.
Carts are not added to the ship collision list, so if lost at sea they will not cause ships to crash.
Beds now have a slightly higher minimum health required for use, to make doctors more worthwhile.
Ruffian strength has been reduced from 15 to 14.
Two versions of wooden practice swords that deal little damage.
Well scene props can be used to fill water buckets (additionally to the existing method of swinging the bucket under water).
Increase volume of ambient sounds used with the scene prop emitters.
A trap door scene prop: it should be placed in the open (down) position to work correctly.
More native interior meshes: town_house_steppe_[c|d|g], house_extension_h, arabian_interior_keep_[a|b], prison_o, training_house.
New loading image from The Bowman (a.k.a. Swadian Man At Arms).
More player requested banners.
The collision meshes for moveable scene props like trees, ships, and doors have been optimised, which should increase performance.
Small fixes and enhancements to the name server.
Матумби
В смысле переводи 
Хм, теперь можно грабить и раздевать 
Перевод в пределах моих знаний

Сундуки, ящики, телеги - могут быть использованы для хранения и передачи вещей
Добавлено еще несколько таких приспособлений, как то седельная сумка для лошади, корзины, коробки
Сундуки могут быть связаны с замком и заперты(?), а могут быть доступны для определенных членов фракции (как и раньше)
Снята нагрузка на сервер засчет нового модуля статистики
Можно настроить время удаления вещей на сервере
Изменен ряд скриптов под патч 1.143
Снижены требования к скиллам обработки ресурсов (крестьяне смогут плавить руду)
Для крафта оружия изменены требования к скиллам
Теперь стоимость руды снижена вдвое и при выплавке дает только два куска металла
Новые рудники, которые дают маленький кусочек руды, из него в свою очередь выплавляются "short iron"
Цены и характеристики оружия были изменены, одноручные мечи стали дороже
Функция показа имени (по умолчанию "C") была заменена (?)
Теперь можно переодевать броню
Можно снимать броню с трупов в течении 30 сек, если персонаж был в нее одет
Кошель с деньгами больше не дает шанса получить броню убитого (Оо, никогда не видел раньше)
Какие-то изменения скриптовых функций для трупов персонажей (?)
Очередной фикс списка игроков (tab)
Имена в списке игроков стали меньше размером, выделяются и сортируются по цветам фракции
Лошади присоединенные к телеге должны останавливаться каждую минуту (?) И не будут удалены скриптом
Можно покупать лошадей и бросать кошельки только раз в 5 сек, дабы не перегружать сервер
Администраторы могут удалять лошадей рядом с которыми нет хозяина и которые не впряжены в телегу (прощай халява)
Корабли больше не сталкиваются с потеряными в море тележками
Кровати теперь восстанавливают лишь легкие ранения, дабы повысить значимость врачей
У бандитов "Ruffian" уменьшена сила с 15 до 14 (они и так были непопулярны, зачем их нерфить?)
2 варианта деревянного меча с низким уроном
Теперь можно заполнять ведра водой
Изменение силы звуков в зависимости от положения источника
Изменение дверей в сценах
больше нативных интерьеров: town_house_steppe_ [C | D | г], house_extension_h, arabian_interior_keep_ [| б], prison_o, training_house.
Новая картинка загрузки от The Bowman (определенно самое важное изменение)
Больше баннеров для игроков
Столкновения физических объектов (деревья, корабли) изменены, что должно повысить производительность